Monday 21 June 2010

mr2 Akúsztik - Top 10

Előrebocsátom, hogy nem sokszor hallottam egész koncertet a műsor eddigi történelme során, viszont annál többet keresgéltem utána a videók között. És el kell mondjam, hogy ez a legjobb dolog, ami az utóbbi évek magyar könnyűzenei életében megvalósult. Azon túl, hogy szeretem az akusztikus átdolgozásokat és az élőben stúdiózós dolgokat, az mr2 Akúsztik önmagában is jó. Az unplugged-ügy ugye az MTV Unplugged-dal és a VH1 Storytellerszel kezdődött, a másik vonal legjobbjai közé pedig a From the Basement és a Live from Abbey Road tartozik. Az Akúsztik valahol a kettő között helyezkedik el. A legérdekesebb az, hogy a zenekarok miként reagálnak a helyzetre - arra, hogy kevés ember előtt, kis helyen, a megszokottnál halkabban és lehetőleg minél akusztikusabban kell játszani. Nekem amúgy az se baj, ha nem minden áron és feltétlenül "bedugatlan" a hangszerelés: néha többet ér az, ha a zenészek valami teljesen más irányból közelítik meg a dalokat.
Itt pedig egy rögtönzött top 10-es lista következik. (A sorrend majdhogynem lényegtelen.)

1. Harcsa Vera feat. Jamie Winchester: 'Give Me One Reason' (Tracey Chapman)
2. Nemjuci: 'Nem'
3. Turbo: 'Heavyweight Promises'
4. Varga Zsuzsa: 'Adhatom'
5. Ferenczi György & Rackajam: 'Ki vagyok én'
6. A kutya vacsorája: 'A lány, akit csak egyszer látsz'
7. The Unbending Trees: 'Devil on Your Shoulder'
8. Kiscsillag: 'Van-e szándék?'
9. Csík zenekar feat. Kiss Tibi: 'Sehol se talállak' (Quimby)
10. Jamie Winchester: 'Damned' (Ákos)

No comments: