Wednesday 14 May 2008

B-nak, idő múltán

beszélnünk kell

mert

szemembe szökött a

változás benned


meg én is alakultam.


csak eszembe jutottál:

biztosan tetszene egy weöres-vers

már csak e sor miatt is:

„nevektől vemhes a tér”


majd megmutatom.


s érdekel, hogy

változásod mögött még

rejtély-e számodra, amit

„meg kell beszélnünk elalvás előtt”

és hogy még mindig te vagy-

-e a legérettebb legfiatalabb akit ismerek

aki együtt gurult Raszkolnyikovval a lejtőn

mikor én erről még tán semmit sem tudtam, akit

csodáltam-csodálok távolról

és néha rá gondolok

és az imámra

érte –


mert remélem

hogy még mindig megéled minden tetted

hogy aki vagy nem tettet

nem játszik tőle távoli szerepet

hogy nem a három nővér közül

egy

hanem a jelen gyermeke

akinek nincsen mása

csak

vak

de mindennél bizto-

sabb inga-

tag tette

2 comments:

boginho said...

wow
ez már döfi!! Ez már egy komoly mű, ez már szól nem csak valakinek, meg valamiről, hanem SZÓL, mint egy gitár amit megpendítesz.
na tessék előráncigáltad belőlem is....

Paszkal said...

köszönöm hogy szólni hallod.